شبــــــــــــــــــــــــــــاب عـــــــــربى وبـــس
أنا محجّبـة ليـه؟‏ Download.php?imgf=12668700471
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة

يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي

ادارة
شبـــاب عربى وبس
أنا محجّبـة ليـه؟‏ Download.php?imgf=12668700471
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة

يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي

ادارة
شبـــاب عربى وبس
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

تعارف ،، ترفيه ،، شباب وبنات ،، دردشة ،، هوايات ،، معلومات

الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  دردشة المنتدى  أحدث الصورأحدث الصور  القرآن الكريم  اتصل بالادارة  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  
تعلن ادارة المنتدى عن حاجتها لمشرفين للأقسام التى بدون مشرفين فمن يجد فى نفسه من الأعضاء أنه يستطيع القيام بذلك يراسل ادارة المنتدى

أنا محجّبـة ليـه؟‏

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
shaheen
Admin
Admin
shaheen

أنا محجّبـة ليـه؟‏ Empty
مُساهمةموضوع: أنا محجّبـة ليـه؟‏   أنا محجّبـة ليـه؟‏ Icon_minitimeالسبت فبراير 13, 2010 11:04 pm

أنا محجّبـة ليـه؟
-----------◄✽►--------

-بعد إيماني بأمر ربنا إن الحجاب فرض على كل مسلمة- علشان الأسباب التالية

1 -

علشان انا حرة.. مش من حق حد يشوف مني اللي مش عاوزاه يشوفه إلا بإرادتي..

2 -

علشان أنا غالية.. مينفعش أقلل من قيمة نفسي واخليها عرضة لكل العيون و لكل من هب ودب يسرق مني ولو نظرة لأي جزء مش متغطي ...مني..

3 -

علشان أنا باحترم نفسي.. وشايفة نفسي كبيرة قدام نفسي.. ومينفعش أنزل سوق المنافسة في الأنوثة علشان أفوز في الآخر بنظرة شهوانية أو كلمة غزل رخيصة أو عرض صحوبية

4 -

علشان انا جمالي مش خارجي وبس.. ومن حقي ان اللي ييجي يتجوزني.. واللي حاديله الباقي من عمري... واللي حديله كل مشاعري.. واللي حاقاسمه أحلامي وأفكاري.. واللي حخلف منه ولادي.. وح اربيهم معاه.. مايختارنيش على مقاييس شكلية وبس.. أو تبقى هي دي العامل الأساسي في أختياره ليا.. الأهم انه يحب روحي ويعجب بشخصيتي.. ويرتاح معايا نفسياً..

5 -

علشان أنا باخاف على أخويا في الله اللي بيشوفني في الشغل أو في الكلية أو في المواصلات أو في الشارع.. ويمكن يكون عاوز يقرب من ربنا.. وبيجاهد نفسه علشان يغض بصره.. فمرضاش لنفسي اني اكون سبب في اني افتنه

6 -
علشان أنا باشيل هم أخويا في الله اللي نفسه يتجوز ومش قادر لضعف إمكانياته المادية.. فمش ضروري يعني ازود عليه همومه.. وأخيِلُه في الرايحة والجاية

7 -
ده غير حاجة مهمة كمان.. الكفن بتاع النساء... فيه حجاب.. فاللي مش ح تلبسه وهي حية بإرادتها طاعة الله.. ح تلبسه كدة كدة وهي رايحة قبرها.. وطالما ربنا بيقول اننا نتستر حتى واحنا رايحين قبورنا وخلاص انتهى التكليف.. ومحدش حيشوفنا تاني ولا حد حيطمع فينا.. يبقى مفيش معنى اننا نمشي مكشوفين لكل العيون واحنا أحياء نرزق.. يبقى الأولى اطيع ربنا بإرادتي وأقابله وهو راضي عني واخد أجري كامل.. ولاّ اني ملبسوش غير وانا جثة واقابل ربنا وهو غضبان عليا؟

الأسباب اللي فوق دي.. هي اللي فهمتني ليه ربنا فرض علينا الحجاب..
مش تعسير ولا تضييق..
الحجاب فعلا عزة وكرامة..
ميعرفهاش غير اللي داق طعم الستر

ربنا يهدينا ويهدي بنات وشباب المسلمين

منقول
http://shaheen-soft.ahlamontada.com/html-h3.htm
بنوته مصريه
مشرف
مشرف
بنوته مصريه

أنا محجّبـة ليـه؟‏ Empty
مُساهمةموضوع: رد: أنا محجّبـة ليـه؟‏   أنا محجّبـة ليـه؟‏ Icon_minitimeالأحد فبراير 14, 2010 3:03 am

فعلا الحجاب عزة وكرامه
شكر ليك
علي الموضوع
تقبل تحياتي

أنا محجّبـة ليـه؟‏
صفحة 1 من اصل 1